Zuckerberg nyíltan bevallja: a Facebook napjai meg vannak számlálva.

Megerősítette, hogy a közösségi média fokozatosan elveszíti a közösségi aspektusait.
Zuckerberg véleménye szerint a cég az utóbbi időszakban a "szórakoztatás és a világ felfedezésének átfogó koncepciójával" foglalkozik. A vállalat saját mérései alapján egyértelműen megfigyelhető, hogy a hangsúly egyre inkább eltávolodik a személyes kapcsolatok ápolásától.
A védelem nyitóbeszédében a Meta bemutatott egy grafikont, amely szemlélteti, hogy a "barátok által megosztott tartalmakra fordított idő arányának" százalékos értéke az utolsó két év során csökkent. A Facebook esetében ez az arány huszonkét százalékról tizenhét százalékra esett vissza, míg az Instagramon tizenegy százalékról hét százalékra csökkent – számolt be róla a The New Yorker.
Zuckerberg vallomásának egyik kulcsfontosságú pillanata volt, amikor az FTC bemutatta neki azt az emlékeztetőt, amelyet 2018-ban küldött a cég vezetőségének. Ebben a dokumentumban arra figyelmeztetett, hogy talán érdemes lenne az Instagramot önálló vállalkozássá alakítani, saját döntésük alapján. Zuckerberg kifejtette, hogy az Instagram növekvő népszerűsége akár veszélyeztetheti a Facebook sikerét, és hangsúlyozta, hogy a független cégek gyakran eredményesebbek, mint azok, amelyek egy nagyobb anyavállalat részei.