A Szíjj László által vezetett Duna Aszfalt tovább bővíti jelenlétét Romániában, új projekteket indítva és lehetőségeket teremtve a helyi gazdaság számára.

A Duna Aszfalt egy jelentős lépésre készül, ugyanis egy tízmilliárd forintos árbevétellel rendelkező építőipari céget kíván megvásárolni. A vállalat tulajdonosa nem más, mint a luxusjahtjaival és repülőgépeivel világszerte ismert üzletember, aki ezzel a tranzakcióval tovább bővíti portfólióját és befolyását az iparágban.
A Duna Group megállapodást írt alá a brassói székhelyű Euro Strada SRL megvásárlásáról, jelentette be a Duna Aszfalt Zrt. Ez a befektetés kulcsfontosságú eleme a vállalat közép-kelet-európai piaci terjeszkedési stratégiájának.
Az Euro Strada dinamikusan fejlődő szereplője a romániai építőipari szektornak. A legfrissebb pénzügyi jelentése szerint 2023-ban az árbevétele forintban kifejezve túllépte a 11 milliárd forintot, míg nettó profitja elérte a félmilliárd forintot.
A cégvásárlás végrehajtásához még szükség van a román hatóságok engedélyére. A Duna Group értékelése szerint a tranzakció a vállalatcsoport regionális középvállalati státuszának az elérését szolgálja.
A Duna Aszfalt cégcsoport a 2010-es évek elején kezdte meg a figyelemfelkeltő növekedését, Szijj László, Mészáros Lőrinc mellett, mint az Orbán-kormány másik prominens kiválasztottja. A vállalat az állami autópályaépítési projektek kedvező költségvetésén keresztül tudta megalapozni anyagi erejét. A cégcsoport zászlóshajója, a Duna Aszfalt, 2023-ra elképesztő, 2014 milliárd forintos forgalmat ért el, és ebből több mint 20 milliárd forintot tudott adózott profitként realizálni. Bár Szíjj László nem mindig szerepel a kormányközeli elit nyilvános eseményein, 2020-ban világszerte felfigyeltek rá, amikor Szijjártó Péter külügyminiszter a jachtján töltötte a nyári vakációját a koronavírus-járvány közepén, miközben Facebook-bejegyzéseiben a hivatalos munkáját hangsúlyozta.
A Duna Aszfalt leányvállalatai között már eddig is volt egy-egy romániai és bulgáriai építőipari cég, több lengyelországi érdekeltség, és még Afrikában is működik egy vállalkozása a csoportnak. Éppen a Kongói Demokratikus Köztársaság és Zambia között építenének 184 kilométernyi autópályát, kérdés azonban, hogy a közelmúltban kirobbant, bár az ország más részén dúló harcok ezt mennyiben befolyásolják.
A Duna Aszfalt exportból származó bevétele 2023-ban csupán 12 milliárd forintot tett ki. 2024-ben viszont a vállalat egy jelentős lépést tett azzal, hogy felvásárolta a lengyel Mota-Engil Central Europe cégcsoportot, amelynek éves forgalma közel 100 milliárd forintot ér el.
Az Euro Strada azt közli magáról a LinkedIn-oldalán, hogy egy 20 éve létező városfejlesztő befektetési társaság, amelynek középpontjában az információs technológia áll. Mérnökeinek, kutatóinak, építészeinek a száma meghaladja a 400 főt.
A Duna Aszfalt és partnereik tavaly nyáron indultak a romániai közbeszerzésen, amely az Arad és Nagyvárad közötti autópálya kiépítésére vonatkozott, de sajnos nem jártak sikerrel. A projekt több részre osztva valósul meg, és eddig két szakaszát egy román-ukrán konzorcium nyerte el, amelynek tagjai a nagyváradi Precon Transilvania és az ukrán Automagistral Pivden vállalatok.
A kelet-közép-európai terjeszkedés és felvásárlások jelentősége abban rejlik, hogy a régióban folyamatosan érkező uniós támogatások nemcsak a helyi gazdaságokat erősítik, hanem a Duna-csoport számára is lehetőségeket teremtenek a fejlődésre és bővülésre. Ez a támogatási áramlás hozzájárulhat a versenyképesség növeléséhez, valamint a társadalmi és gazdasági stabilitás fenntartásához.