A Hajdú-Bihar megyei vasúthálózat tovább bővül és fejlődik, új lehetőségeket kínálva az utazók számára.


Hajdú-Bihar vármegyében jelentős átalakulás előtt áll egy vasúti szakasz. A vasúti infrastruktúra fejlesztésének második fázisa elindult, mely új lehetőségeket és korszerűsítéseket hoz a térség közlekedésében.

A Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó vasúti infrastruktúra fejlesztés második üteme projekt célja a Debrecen és Balmazújváros közötti vonalszakasz korszerűsítése és villamosítása, különös tekintettel a Macs állomástól Balmazújvárosig terjedő pályaszakasz 100 km/h sebességre alkalmassá tételére, valamint a biztosítóberendezések, utastájékoztató rendszerek és az energiaellátási infrastruktúra teljes megújítására - számolt be róla az Építési és Közlekedési Minisztérium.

A projekt várhatóan 2026. májusában ér véget, a tervek szerint. A fejlesztés során nettó 38 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével új vasúti megállóhelyek jönnek létre Debrecen belterületén, különösen a Derék utcánál és a Nyugati Ipari Park környékén. Balmazújváros állomása is megújul, egy új üzemi épülettel és P+R parkolóval gazdagodik. Emellett a Keleti-főcsatorna felett található vasúti híd felújítása is szerepel a terveink között, valamint kiépítjük a villamos felsővezetéki rendszert, korszerűsítjük a térség távközlési infrastruktúráját, és egy új távvezérlő központot hozunk létre a Macs Ipari Parkban. Ez a beruházás szorosan összhangban áll az IKOP Plusz program céljaival, különösen azzal, amely a tiszta üzemű városi és elővárosi közlekedés fejlesztésére fókuszál. A projekt célja a nagyvárosi elővárosi vasúti pályák fejlesztése, valamint a közlekedési láncok hatékonyabb összekapcsolása Budapest határain túl. Ezen kívül fokozza a városi kötött pályás közlekedés biztonságát, és hozzájárul a szálló por és nitrogén-oxid kibocsátásának csökkentéséhez a közösségi közlekedés terén. A kezdeményezés egyben összhangban van a Kormány 2014. augusztus 28-án elfogadott, 1486/2014. (VIII.28.) számú határozatával, amely meghatározza Magyarország hosszú távú közlekedésfejlesztési irányait 2014-től egészen 2050-ig.

Related posts