Alonso számára ez a évkezdet eddig a legrosszabb, amit valaha is átélhetett.

Ha nem nézzük a bemutatkozó évét, a 2025-ös Forma-1-es szezon immár hivatalosan is a leggyengébb Fernando Alonso F1-es karrierjében.
Csak néhány éve, egészen pontosan 2015-ben, Fernando Alonso a Honda-motoros McLaren volánjánál ült, amelyet sokan csak megbízhatatlannak és lassúnak tituláltak. Futamról futamra gyűjtögette a hatalmas rajtbüntetéseket, és nem habozott GP2-es szintre leminősíteni saját versenygépét. Talán még ő maga sem sejtette, hogy a jövőben ennél is nehezebb időszakok várnak rá a Forma-1 világában.
A helyzet azonban az, hogy a spanyol 2025-ös szezonrajtja még azt is alulmúlja.
A kétszeres világbajnok versenyző sajnálatos módon műszaki hiba következtében búcsúzott a Monacói Nagydíjtól, így az első nyolc futam során nem tudta megszerezni a pontjait. Érdekesség, hogy 2015-ben hasonlóan gyenge teljesítménye csak hét versenyig tartott, a szezon kilencedik megmérettetésén azonban végre sikerült túllépnie a pont nélküli időszakon. A számítások némileg zavarosak, mivel Alonso egy versenyt kihagyott sérülése miatt.
Alonso debütáló szezonja, 2001, szintén nem éppen a sikerességről szólt. A Minardi csapatával, amely akkoriban a mezőny leggyengébbikének számított, a spanyol versenyző egyetlen pontot sem tudott összegyűjteni. A monacói versenyen való kiesése már korábban megjósolható volt, ahogy ő is fogalmazott. „A 15. körtől kezdve több dologra is figyelmet kellett fordítanom. ERS-problémáink adódtak, az erőforrás elektromos rendszere meghibásodott, így 160 lóerővel csökkent a teljesítményem. Monacóban ez különösen problémás, hiszen a hatodik helyet sokáig sikerült megtartanom, de végül a motorom leállt.”