A Toyota új, lenyűgöző óriáshibrid autójának érkezése izgalmas forradalmat ígér az autóiparban! Ez a modell ötvözi a környezetbarát technológiát a lenyűgöző teljesítménnyel, így ideális választás azok számára, akik a fenntarthatóságot és a dinamizmust egy

A Toyota végre rendezte régóta fennálló tartozását, amikor a Land Cruiser 300-as modellbe beépítette hibrid csúcs-hajtásláncát. Ez a kombináció nemcsak lenyűgöző teljesítményt garantál, hanem kedvező üzemanyag-fogyasztással is büszkélkedhet, miközben a terepen való teljesítménye változatlanul kiemelkedő maradt.
Amikor a Toyota 2020 táján bemutatta a létravázas és önhordó konstrukciók előnyeit ötvöző GA-F padlólemezt, az első és legfontosabb kérdés az volt, kapnak-e hibrid hajtásláncot az erre épülő modellek. Kaptak bizony, de nem volt benne köszönet: sem a Toyota Tundra óriás-pickup, sem az annak alapjaira felhúzott Toyota Sequoia giga-SUV nem kapható Európában - sőt, az USA-n kívül gyakorlatilag sehol.
Mostantól a Land Cruiser 300 is büszkén képviseli a 3,5 literes V6-os benzinmotorral ellátott teljes hibrid változatot. A mérnököknek nem kellett sokat dolgozniuk ezen a frissítési projekten, viszont a marketing csapatnak annál inkább akadt dolga, hiszen a hibrid Land Cruiser már korábban is létezett, csak más néven: Lexus LX700h-ként volt ismert.
Az új LC300 hibrid lenyűgöző teljesítménnyel büszkélkedhet, hiszen a belső égésű és elektromos erőforrások kombinációja összesen 457 lóerőt biztosít. A motorháztető alatt rejlő erő 790 Nm maximális nyomatékkal párosul, ami kivételes dinamikát eredményez. Ráadásul, a jármű átlagfogyasztása csupán 9 liter/100 km körüli értéken mozog, ami rendkívül kedvező egy 2,5 tonnát meghaladó menetkész tömegű autótól.
A Tundra és a Sequoia esetében is kiemelkedő jelentőséggel bír a terepalkalmasság, azonban a Land Cruiser számára ez egyfajta kötelező elvárás, hiszen lazán kell megbirkóznia a legextrémebb offroad kihívásokkal is. Éppen ezért a jármű vízálló tokozása gondoskodik arról, hogy a nagyfeszültségű alkatrészek biztonságban legyenek a nedvességtől. Emellett a monstrum képes akár 3,5 tonnát is vontatni, így igazán sokoldalú társ a nehéz feladatok során.
Már csak egy utolsó elem hiányzik a boldog befejezéshez, de sajnos ez nem valósul meg: aki abban bízott, hogy a Land Cruiser 300-as széria egy környezetbarátabb erőforrással akár Európában is megállná a helyét, az csalódni fog. Hibrid motor ide vagy oda, az LC300 továbbra is csupán Ázsia, Ausztrália és a Közel-Kelet exkluzív privilégiuma marad.