Red Bull: "A sikerhez nem csupán egy tényező vezetett - minden a megfelelő összhangba került." - F1VILÁG.HU


Miközben a McLaren már régóta felfüggesztette a 2025-ös autó fejlesztését, a Red Bull folytatja az innovációk bevezetését a versenyhétvégéken. A Milton Keynes-i csapat Monzában egy új padlólemezt, Szingapúrban pedig egy új első szárnyat mutatott be, most pedig Mexikóban egy teljesen új padlócsomaggal rukkoltak elő. Ők az egyetlen csapat, aki nem csupán pályaspecifikus fejlesztéseket hozott a magaslati versenypályára.

A legtöbb csapat a mexikóvárosi versenyre a hűtés javítására koncentrált, hiszen a ritka levegő komoly kihívást jelent a motorok és fékek számára. A Red Bull azonban ennél tovább ment: új padlólemezt is bevetett, amely a leszorítóerő és az áramlás stabilitásának finomhangolását célozza.

Ez igazán figyelemre méltó, hiszen a legtöbb gyártó már teljes erőbedobással a 2026-os szabályozásokra összpontosít. A McLaren például már nyáron leállította a 2025-ös fejlesztéseket, mivel Andrea Stella csapatfőnök szavai szerint a további munka "komoly veszélybe sodorta volna" a 2026-os projekt sikerét.

A Red Bull ezzel szemben egy teljesen eltérő megközelítést alkalmaz, amelyet Paul Monaghan, a csapat vezető mérnöke alaposan kifejtett.

"Jövő év környékén végre kiderül, hogy megérte-e az eddigi erőfeszítéseinket" - osztotta meg véleményét Monaghan a Motorsport.com weboldalon. "Ez az új padlólemez nem teljesen új koncepció: egy korábbi verzióból indultunk ki, hiszen az elég moduláris volt ahhoz, hogy itt is alkalmazható legyen."

A csapat ezen kívül a karosszéria különböző részeit is átalakította, hogy fokozza a hűtési teljesítményt, miközben figyelembe vette az előző idény tapasztalataiból levont tanulságokat.

"A hűtőrendszer áttervezése során felfedeztük, hogy egy fontos részletet figyelmen kívül hagytunk" - nyilatkozta Monaghan. "A Milton Keynes-i csapat kiváló munkájának köszönhetően most sikerült pótolnunk ezt a mulasztást. Tudjuk, hogy mindenki már a 2026-os projekten fáradozik, de ha ezek az apró finomítások most előnyünkre válnak, akkor minden egyes pillanat megérte."

A két topcsapat eltérő megközelítését két fő tényező magyarázza. Egyrészt a Red Bullnak kissé több szélcsatorna- és CFD-idő áll rendelkezésére, mint a bajnoki címvédő McLarennek, amelyet az aerodinamikai tesztkorlátozások erősebben sújtanak. Másrészt Stella szerint a McLaren fejlesztési plafonba ütközött, vagyis a további munkának már nem lett volna jelentős haszna.

A Red Bull azonban specifikus kihívásokra fókuszált az idei autó fejlesztése során, és ezekre a válaszok most kezdenek beérni.

Max Verstappen már Szingapúrban hangsúlyozta, hogy a csapat nem csupán az új alkatrészeknek köszönheti formájának javulását, hanem "egy új filozófiának" és az autó mélyebb megértésének is.

Monaghan egyetértett a megállapítással, azonban egy kicsit eltérő szemszögből közelítette meg a helyzetet: "Sok minden egybeesett egyszerre" - fogalmazott a mérnök. "Nem szeretném Maxnak ellentmondani, de az idény kezdetétől fogva rengeteg munka zajlott annak érdekében, hogy javítsuk az autó teljesítményét. Azt hittük, tudjuk, mi a probléma forrása, de néhány lépésre volt szükség, hogy elérjük a megoldást. Nem csupán egyetlen tényező vagy beállítás játszott szerepet, hanem több különböző faktor szerencsés egybeesése alakította a helyzetet."

Monaghan megállapításai alapján az idei fejlesztési irány nem csupán egyetlen típusú pályán, hanem a különböző leszorítóerő-szintek terén is kiemelkedő eredményeket hozott, ami rendkívül ígéretes jövőképet fest.

"Nem vagyok meglepve a fejlődésünk láttán, hiszen tisztában voltunk az autóban rejlő lehetőségekkel, csak össze kellett állítani a képet" - osztotta meg véleményét. "Ami igazán lenyűgözött, az az, hogy különböző pályákon is jól teljesítettünk: Monza és Baku hasonló leszorítóerő-igényei mellett végül egy nagy leszorítóerőt kívánó pályára érkeztünk, és ott is brillíroztunk. Szóval folytassuk csak a munkát!"

Related posts