Nagy előrelépés várható az F1 világában 2026-ra, ami nemcsak a csapatoknak, hanem a nézőknek is kedvező híreket hoz.
A Nemzetközi Automobil Szövetség friss szabálymódosítása lehetőséget ad majd a hátrányban lévő motorgyártóknak az év közbeni fejlesztésre.
A Forma-1 2026-ra forradalmi átalakuláson megy keresztül, mivel egy átfogó szabályváltoztatási csomag lép életbe, amely radikálisan megváltoztatja a kasztni és az erőforrások világát.
Az utolsó említett aspektust tekintve a jelenlegi 1,6 literes turbós V6-os szerkezet továbbra is megmarad, azonban a hőenergia-visszanyerő (MGU-H) rendszer eltűnik, míg a villamos energia komponensei sokkal dominálóbb szerepet fognak játszani.
A jelentős szabályváltozások időszakában könnyen tévedhetünk, hiszen még a neves gyártók, mint az Audi, Ferrari, Honda, Mercedes, vagy akár a Red Bull is előállhatnak nem túl sikeres erőforrásokkal.
Hogy elkerüljék a 2014-es hibrides átállás nagy problémáját, azaz hogy a Mercedes akkor óriási fölénybe került az erőforrásaival, míg a Renault például komolyan küszködött, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának legutóbbi, csütörtöki, online ülésén egyéb, apróbb részleteket érintő dolgok mellett a motorfejlesztés év közbeni felszabadításáról döntöttek 2026-ra.
A pontos részletek még nem ismertek, ám alapvetően arról van szó, hogy az FIA a folyamatos megfigyelései-mérései alapján a szezon első negyedé, felé és háromnegyedénél (a 6., 12. és 18. forduló, azaz a Miami, a Belga és a Szingapúri Nagydíj) hátrányban lévőnek nyilvánított motorgyártóknak megnyitják a fejlesztés lehetőségét, megemelhetik a kiadási plafont, a gyártó új elemeket építhet be, újrahomolgálhatják az erőforrást.
A kiadási plafon emelése és az extra tesztpados időkeret biztosítása szintén lehetséges, amennyiben a gyártó erőforrása jelentős megbízhatósági kihívásokkal néz szembe.





