Miért lenne szükség rádióra, ha ott vannak a nyolc hengerek dübörgő hangjai? A Ford Mustang izgalmas tesztje az Auto Bild hasábjain!


Orbán Viktor jelentős változtatásokat eszközölt a kormány működésében: felfedjük az új rendelet részleteit.

Amikor életre kelted a Ford Mustang GT 5 literes nyolchengeres motorját, egy olyan élményben lesz részed, ami szinte felfoghatatlan. A motor dübörgése felébreszti a környezetet, majd gyorsan stabilizálódik az alapjárati fordulatszámra, miközben vészjóslóan morog, és várja, hogy végre útnak induljatok. A V8-as motor hangja annyira magával ragadó, hogy amikor a volán mögé ülsz, eszedbe sem jut bekapcsolni a rádiót. Nincs olyan zene, ami a madrigáltól a metálig terjedő spektrumon elérhetné ezt az elképesztő élményt, ráadásul a hangrendszer minősége is hagy némi kívánnivalót maga után. De itt, ebben az autóban, senkit sem érdekelnek a dallamok; a motor zúgása minden másnál fontosabb.

A Ford tavaly bemutatta legújabb Mustangját, amelyet ízlésesen alakítottak át, megőrizve az ikonikus forma vonzerejét. Egy gyors pillantás elegendő ahhoz, hogy nehezen megkülönböztethető legyen az új modell az elődjétől. Viszont, ha jobban szemügyre veszed, észreveheted a motorháztetőn található impozáns légbeömlőt, valamint a hátsó lámpák különleges konkáv formáját. Külső nézetből pedig feltűnik, hogy a hátsó indexek futófényként funkcionálnak, ami modern megjelenést kölcsönöz az autónak. A Mustang két változatban érhető el: az alapvető GT és a sportosabb Dark Horse, amely már komolyabb teljesítményelemekkel, mint a fék és a kuplung, rendelkezik. Az igazi lényeg azonban a motorban rejlik: az 5 literes szívó V8-as, amely az amerikai autók lényegét hozza el a finomított és sokszor túlszabályozott európai közlekedés világába. A motor térben hatalmas, impozáns méretű csövek és beömlők találhatóak, amelyeknek teljesítménye 446 lóerő, ez pedig igazi erőt sugall. A Ford a korábbi, 2,3 literes négyhengeres változatot már nem kínálja, ami azt mutatja, hogy ebben a szegmensben senki sem hajlandó a visszafogott, racionális megközelítésre. A Mustang új verziója tehát nemcsak a hagyományokat őrzi, hanem a teljesítmény és az élmény terén is új mércéket állít fel.

MIndazonáltal ha valaki akar, ezzel a Mustanggal is tud normálisan autózni. Már csak azért is, mert továbbra sem agilis és fordulékony sportutóról beszélünk, a Mustang sokkal inkább egy baromi erős túraautó. Azzal meg azért mégiscsak könnyebb nyugisnak lenn, mint egy végletekig kihegyezett kőkemény sportkocsival. A futómű keménysége egyáltalán nem elviselhetetlen, még az aszfaltot keresztező villamossíneket is kimozogja, a macskakövön is csak a belső műanyagok nyöszörögnek. Az első két ülést nyugodtan titulálhatjuk kényelmesnek, ugyan mészen ülsz, de a tér minden irányban bőven elegendő. A biztonsági övért kell csak kínai akrobataként nyújtózkodni, a hosszú ajtó miatt eléggé hátul van a B-oszlop. Az utasoknak viszont csak panaszra van okuk: ha igazán jó fejek, akkor méltathatják az egész jó lábteret, mindezt viszont sajnos begörcsölt nyakkal teszik majd, mert az ereszkedő tetővonal miatt hagyományos termetű - vagy annál magasabb - emberek csak félrehajtott fejjel tudnak hátul ülni. A csomagtartó egészen jól pakolható, ha kisebb mérető sporttáskákkal akarjuk megtömni, nagy bőröndök azonban már csak nehezen férnek be a szűk nyíláson. De még egyszer, utoljára elmondom neked: ezek senkit nem érdekelnek.

Az a pillanat, amikor óvatosan rálépsz a gázra, és az autó lassan, mélyen hörögve megindul, mindig különleges élményt jelent. A nyolc dugattyú lusta ritmusban kezd el dolgozni, nem sietnek a hajtókarok, hiszen ilyen hengerűrtartalom mellett a nyugalom a lényeg. Még az alapjárat közelében is simán elgurulsz a megengedett városi sebesség határán. Ilyenkor a hangja, ami a gyomrod mélyéről tör elő, áthatja a környezetet, és még a közeli házak falain is érezni lehet a basszusát. Az automata váltó, melynek karja inkább a klasszikus kézi váltókra emlékeztet, kicsit lomhán kapcsolgat. Ezt tapasztalod, amikor végre kiszabadulsz az autópályára. Odalépsz neki, és hirtelen megindul, de valahol a háttérben ott van az érzés, hogy ezt akár egy tizedmásodperccel gyorsabban is megtehette volna. Persze, amikor a nyomaték elforgatja a hátsó kerekeket, és az autó hátsó része megrázkódik, mintha ki akarna törni a karámból, azonnal elfelejted ezt a gondolatot. Mégiscsak visszatalál a megfelelő irányba, és ha szeretnéd, akár te is zabolázhatod, de a valóságban az elektronika irányítja a dolgokat. A váltó egyébként kézi módban is működtethető, de nem a megszokott karral, hanem a kormány mögötti fülekkel, ami egy kis extra izgalmat csempész a vezetésbe.

A Mustang a Ford már jól ismert multimédiás rendszerét kapta, amely nem mindig a leggyorsabb, és némi időt igényel a kiismerése. Bár a használata nem a legegyszerűbb, a szép grafika kárpótol érte. Ami igazán vonzó, hogy a digitális műszerek stílusa változtatható, és a fejlesztők elrejtettek egy menüt, amely a Fox Body néven ismert, sokak szerint a legrosszabb Mustang műszereit idézi fel. Persze, a legtöbben valószínűleg ezt a retro megoldást választják, hiszen a klasszikus analóg műszerek még ebben a modern autóban is lenyűgözően mutatnak.

Aki azt gondolja - mert sajnos vannak ilyenek! - hogy a Mustang egy prémium autó, az hatalmasat téved. Bár bőven találunk benne bőrkárpitot, a műanyagokból sincs hiány, és nem szabad elfelejteni, hogy a Mustang mindig is a sportosságról és az élményről szólt, nem a luxusról. A hátsó plasztik burkolatok kicsit mozognak, ha megnyomkodod őket, de oda úgysem ülsz be. Az indukciós telefontöltő meg olyan, mintha gumiabroncs darabokból készült volna, de legalább nem csúszkál rajta a telefon.

A gyár 12,2 literes WLTP fogyasztási értéke kifejezetten derűsnek tűnik, szinte már viccesen optimista. Az M0-ás autópályán való suhanás során talán sikerülhet 7-8 literre lecsökkenteni az értéket, de a mindennapi vegyes használat során, még a legnagyobb körültekintéssel is, valószínűleg nem fogsz tudni 15 liter alá menni. Ha viszont a megszokott autós stílusban közlekedsz, akkor bizony könnyen elérheti a 18 litert is!

A GT most csupán 25 420 000 forintért a tiéd lehet, és nehezen képzelhető el, hogy ennél többre lenne szükséged! 446 lóerejével ez a gép villámgyorsan, mindössze 5,3 másodperc alatt repít el százig, miközben minden szem rád szegeződik. Hát miről is szólna az igazi autózás, ha nem erről az izgalomról és figyelemről?

Related posts