Az Airbus vezetője megosztotta aggodalmait: amennyiben a vámháború eszkalálódik, más megrendelőknek szánják az Amerikába destined repülőgépeket.

Az Airbus vezérigazgatója nyilvánosságra hozta, hogy ha az Egyesült Államok vámokat vezetne be, a cég a szállítások során prioritást adna más, nem amerikai ügyfeleknek – értesült róla a CNBC.
Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója a társaság éves pénzügyi teljesítményét bemutató interjú során kifejtette, hogy...
ha jelentős nehézségekbe ütköznének az amerikai szállítások, akkor más repülőgépekre váró ügyfelek felé tudnák átirányítani a készleteiket.
Az amerikai vámok bevezetésének részletei jelenleg még nem tisztázottak, azonban a vállalat felkészült a különböző lehetőségekre. Faury kiemelte, hogy az Airbus az utóbbi években jelentős előrelépéseket tett az Egyesült Államokban való megerősödés érdekében: nem csupán vásárlóként és eladóként van jelen, hanem a gyártási folyamatok egy részét is áttelepítette. Az alabamai Mobile városában két összeszerelő üzem működik, ahol az A220 és A320 típusú repülőgépeket szerelik össze, és egy harmadik üzem építése már folyamatban van. Az Airbus számos jelentős amerikai légitársaságot tudhat partnerei között, többek között az American Airlines-t, a Deltát, a Unitedet és a JetBlue-t.
A vezérigazgató szerint a vámok mindkét felet sújtanák, hiszen az iparág egy erősen összefonódó észak-atlanti ökoszisztéma. A vállalat 2025-re mintegy 820 repülőgép leszállítását tervezi, ezt a célt a vámokkal kapcsolatos bizonytalanságok ellenére tűzték ki.
Az Airbus jelenleg komoly kihívásokkal néz szembe az ellátási lánc terén, ami akadályozza a termelés növelését, valamint a több mint 8000 repülőgépre vonatkozó megrendelés teljesítését.
A 2024-es év során a vállalat éves bevétele 6%-kal emelkedett, viszont a korrigált üzemi eredmény 8%-kal csökkent, elérve az 5,35 milliárd eurót. A védelmi és űripari szektorban 656 millió eurós veszteséget könyveltek el. Faury elismerte, hogy az űripari területen alulértékelték a kockázatokat, különösen a SpaceX-szel folytatott verseny és bizonyos technológiai beruházások vonatkozásában. Jelenleg a vállalat az üzletág átszervezésén fáradozik.