Elképesztő, hogy ez a 20 éves Honda milyen könnyedén képes elérni a 190 km/órás sebességet!

A korlátozások nélküli német autópályán a 20 éves Honda Civic még mindig megvillan, hiszen lazán eléri a gyári 190 km/órás végsebességét.
Növekszik az autók átlagos életkora, aminek sok oka van. Az új autók drágulása mellett ott van az a nem elhanyagolható tény, hogy a kétezres évek autói egyszerűen jók. A strapabíró szívó benzinmotorok ekkoriban könnyedén hozták a 100-120 lóerős teljesítményt, a négyhengeres motorok java megfelelő karbantartással könnyedén éri el a 3-400 000 kilométeres futásteljesítményt.
Számos autóról számoltunk be, amelyek száma bőven túlszárnyalta az eddigi elvárásokat. Ezen kívül a járművek többsége már klímaberendezéssel is fel van szerelve, így a kényelmes utazás garantált. A biztonság érdekében pedig több légzsákkal, ABS rendszerrel és kipörgésgátlóval is ellátták őket.
Ha a karosszéria nem rohad menthetetlenül, és a motort sem kellett megbontani, akkor miért is adná el a tulajdonos az "öreg" húsz éves autóját? Mondjuk egy olyan Honda Civic-et, mint amit ezen a végsebességet mérő videón látunk. Az autó motorja finoman jár, élénken reagál a gázadásra, és magas fordulaton könnyedén éri el a 180 km/óra körüli tartományt, amit tartani is tud. Őszintén szólva ez is felesleges, csak a német autópályán lehet kipróbálni.
A hetedik generációs Honda Civic, amelyet az európai piacra terveztek, egy négyhengeres, 1,6 literes motorral rendelkezik (motorkód: D16V1). Ez a motor lenyűgöző teljesítményt nyújt, hiszen 110 lóerőt képes leadni 5600 fordulat/perc sebességnél, míg maximális nyomatéka 152 Nm, amely 4300 fordulatnál érhető el.
A 2001 és 2006 között készült hetedik generációs Civic különösen megbízható és minőségi autónak számít. Korának egyik kiemelkedő példányaként az Euro NCAP töréstesztjén a gyalogosvédelem terén is figyelemre méltó eredményeket ért el, emellett az utasok biztonságát is kiválóan garantálja. Karosszériája rendkívül szilárd, és oldalütközés esetén maximális pontszámot kapott. A modell néhány hibája közül a legjelentősebb probléma az 1,4 literes benzinmotorral kapcsolatos, amelyet a váltó nyelestengelyének csapágyproblémája sújt. Ezt az alulméretezett alkatrészt cserélni szükséges, de az új csapágygarnitúra beszerzése viszonylag kedvező, körülbelül 65-70 ezer forintos költséggel orvosolható.