Álnéven próbálta ki a Ferrari versenyautóját az F1-es világbajnok.

Max Verstappen szabadidejét sem tölti távol az autósport izgalmaitól. Pénteken Németországban a Ferrari volánja mögött ült, ahol tesztelésre indult.
Max Verstappen pénteken, május 9-én, egy Ferrari 296 GT3 volánja mögött mutatkozott be az NLS (Nürburgring hosszú távú sorozat) hivatalos tesztfutamán. Az eseményről az Auto Motor und Sport számolt be.
Ez a lépés a holland versenyzőtől nem okoz meglepetést, hiszen már régóta tudjuk, hogy szabadidejében gyakran szimulátorozik, vagy éppen pályát bérel, hogy autózhasson. A mostani esemény azonban különleges, mivel nyilvános keretek között zajlott, ami új dimenziót ad a dolognak.
A Forma-1 négyszeres világbajnoka igyekezett titokban tartani a tesztelést, ezért autóján a Franz Hermann álnevet használta. Azonban nem sokáig maradt rejtve, hiszen a sisakja és az overallja könnyen leleplezte őt.
A 600 lóerős GT3-as Ferrari sem ismeretlen számára, hiszen ez a lenyűgöző jármű a Verstappen.com Racing családi versenycsapat büszkesége. Az autó karbantartásáról az Emil Frey Racing gondoskodik, és Thierry Vermeulen, Verstappen menedzsere, aki Raymond Vermeulen fia, ezzel a versenyautóval száguld a pályákon.
Több teória is kering arról, hogy miért is pattant autóba Verstappen: egyfelől tapasztalatával segíthette az autó beállítását és jövőbeni sikerességét. Ugyanakkor Verstappen teljesen nyilvánvalóan érdeklődik a hosszútávú versenyzés iránt és különösen kedveli a Nürburgring nagy körét, amelyet immár nemcsak virtuálisan, de a valóságban is kipróbálhatott. Ez a teszt arra is jó lehetett, hogy Verstappen megszerezze a szükséges engedélyeket, hogy a jövőben esetleg versenykörülmények között is kipróbálhassa a Zöld pokol néven futó legendás pályát.
Galéria Verstappenék lenyűgöző autójáról:
A Ferrari 296 GT3 a népszerű alapmodell sportos örökségét viszi tovább, egy 3,0 literes, 120 fokos hengerszögű V6-os turbómotorral, amely azonban hibrid elemek nélkül működik. A motor pontos teljesítményadatai titokban maradnak, mivel ezek a versenyek során folyamatosan változhatnak. A pilóták körülbelül 600 lóerőre és 710 Nm forgatónyomatékra számíthatnak, ami lenyűgöző teljesítményt ígér a pályán. Az autó száraz tömege 1250 kg, ami hozzájárul a dinamikus vezetési élményhez.
Fedezd fel a modell további izgalmas részleteit a Vezess alábbi cikkében, de előtte ne hagyd ki ezt a lenyűgöző videót a GT3-ról: