Lázár János kijelentette, hogy nem várhatóak 500 méteres magasságú felhőkarcolók.
Bár a tervek lenyűgözőek, még a Nemzetgazdasági Minisztérium véleménye szerint is, a Mini-Dubaj projekt keretében kizárólag olyan magasépítmények valósulnak meg, amelyek megfelelnek a hatályos jogszabályoknak.
A napokban írta alá a magyar kormány az Eagle Hill konszernnel a megállapodást, amelynek révén megkezdődhet a Mini-Dubaj nével elhíresült beruházás Rákosrendezőn. A volt MÁV-területet rekultiváció nélkül veszi át a vevő, mert a MÁV-ért is felelő Lázár János szerint inkább azt kellene kitakarítani, ami továbbra is a vasúttársaságé. Vagyis az állomásépületeket, kocsikat, egyéb infrasturktúrát.
A Nemzetgazdasági Minisztérium "soha nem tapasztalt" fejlesztési projekttel tervezi megújítani Rákosrendezőt és környékét. A projekt hátterében álló Eagle Hills tulajdonosa, Mohamed Alabbar már bizonyította tudását egy másik fővárosban, ahol a Belgrade Waterfront impozáns gigafejlesztése révén nagy sikert aratott. A tárca előrejelzései szerint a területen akár 250-500 méter magas épületek is megépülhetnek, ami jelentős változást hozhat a városképben.
Lázár János egyelőre cáfolja a felmerült információkat. Az Építési és Közlekedési Minisztérium Telexnek adott válasza szerint határozottan ragaszkodnak a magyar építészetről szóló, 2023. évi C. törvényben foglalt szabályokhoz. Ezek a szabályok kifejezetten megakadályozzák 500 méteres épületek létesítését, így a magas épületek, felhőkarcolók építése nem támogatott. A jelenlegi jogi keretek között Budapesten legfeljebb 90 méteres magasságig lehet építkezni. Hogy a beruházó vagy a nemzetgazdasági tárca hogyan reagál erre a helyzetre, az még kérdéses.
Mindenesetre az aláírást követően Karácsony Gergely főpolgármester és Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője egyaránt elmarasztalólag szólt a beruházásról. Karácsony egyenesen hazaárulásnak nevezte, Vitézy ennél kicsit józanabban annyit írt a Facebookon, hogy "Budapest végkiárusítását felpörgette a kormány: Rákosrendező eladva, következnek a pályaudvarok és a fejlesztési területeik." Utalva arra, hogy a pályaudvarokat 99 évre hajlandó lenne befektetőknek átadni a kormány.