Lázár János szavaival élve: Azok, akik késlekedtek, pontosan tudják, hogy késlekedtek, így nincs szükség külön adatbázisra erre.

"Ha valakinek a járata 20 percnél hosszabb késést szenvedett, akkor a jegyárának felét visszatérítjük. Ennyi. Függetlenül attól, hogy az adatbázis nyilvános vagy sem, aki késést tapasztalt, az tisztában van vele, hogy késik."
"Facebookon osztotta meg Lázár János a Holavonat-gate körüli tapasztalatait és véleményét. A közlekedési miniszter hangsúlyozta, hogy eddig minden alkalommal jogosultak voltak a kártérítésre, ha a vonatok 20 percet késtek, és megjegyezte, hogy nem érkeztek tömeges panaszok a kártérítési biztosítás hiánya miatt."
Lázár arra is kitért, hogy a késési biztosítás nagyjából három héttel ezelőtti bevezetése óta "a MÁV-csoport egyébként 127 ezer jegy után több, mint 82 millió forintot utalt vissza az utasoknak". Az utasoktól származó bevétel ebben az időben Lázár szerint 7,2 milliárd forint volt, tehát a miniszter úgy látja, "sok a bevétel és kevés a késés!". Szerinte ezek a tények, a többi pedig csak politika.
Vitézy Dávid válaszul Lázár János Facebook-bejegyzésére hangsúlyozta, hogy rendkívül fontos figyelembe venni, mit is fogalmaz meg Lázár.
"A utasoknak alapvető joguk van ahhoz, hogy tájékozódjanak, és tudomásuk legyen arról, mennyi késést szenvednek el a vonatok. Vajon mi következik ezután? Leszereltetik az összes órát az állomásokon?"
Vitézy kifejtette, hogy a Vonatinfó rengeteg hasznos funkcióval rendelkezett, és az eltüntetése csupán arra szolgál, hogy "a magyar vasút válságát a nyilvánosság elől eltakarja" – fogalmazott Lázár. Ezt követően Vitézy hangsúlyozta, hogy a vonat késésének ellenőrzése nemcsak akkor releváns, amikor az utas éppen utazik, hanem például akkor is, ha a térkép frissítése gyorsabb, mint a menetrend aktualizálása, vagy amikor az utas különböző késési lehetőségeket szeretne mérlegelni, hogy eldöntse, milyen módon folytassa az útját. "Aki vonattal utazik, az ennyit megér, Lázár úr?" – tette hozzá ironikusan.
Lázár János azután reagált így, hogy a Vonatinfó késésfigyelésre is alkalmas oldalának megszüntetése után tematizálta a közéletet a késések topikja.
Nagy vihart kavart a hétvégén, hogy a MÁV leállította a Vonatinfó alkalmazást, amely lehetővé tette, hogy valós időben követhessük, merre járnak a személyszállító vonatok, és késlekednek-e. Habár az osztrák ÖBB applikációja alternatívát kínált a MÁV vonatainak nyomon követésére, néhány lelkes amatőr létrehozott egy saját platformot, a Holavonat.hu-t. A hétfői napon a MÁV azonban közölte a Telexszel, hogy semmi kapcsolatban nem állnak ezzel az oldallal, és nem vállalnak felelősséget annak tartalmáért, miközben a saját, EMMA nevű új felületüket folyamatosan fejlesztik. Ezt követően Lázár János hétfői bejegyzésében azt nyilatkozta, hogy a Holavonat.hu a magyar vasutat "kritizáló, fanatikus Tisza-aktivisták és hobbivasutasok vonatfigyelő oldala". Vitézy Dávid reagálva a miniszter posztjára, kifejtette, hogy az példa nélkül állóan szánalmas, és lemondásra szólította fel őt.
Lázár posztjára a Holavonat.hu fejlesztői is reagáltak, kifejezve nemtetszésüket a kijelentésekkel kapcsolatban. Azt írták: "Nem értünk egyet Lázár János megnyilatkozásaival, hiszen mi semmiféle adatlopásra nem került sor (csupán nyilvános adatokat használtunk), és a túlterheléses támadás vádját is elutasítjuk, mivel az adatokat percenként legfeljebb egyszer kértük le." Hozzátették, hogy "az oldal létrehozásának hátterében semmiféle politikai szándék nem áll, csupán hobbivasutas informatikusként dolgoztunk." Az üzenet végén megemlítették, hogy a "politikai következmények elkerülése érdekében" végül úgy döntöttek, hogy leállítják az oldalt.
A történet itt még nem zárult le, hiszen a kormányhoz közel álló Mediaworks által üzemeltetett HEOL például egy napon még lehozza a Holavonatról szóló cikkét, majd másnap már el is távolítja azt. A törlés után a nyílt forráskód alapján számos klónoldal született, amelyek a Holavonatot népszerűsítik, sőt, még egy olyan oldal is létezésre hívta fel magát, amely ezeknek az oldalnak a gyűjtésével foglalkozik.