Itt érkezik Biden legújabb búcsúajándéka: ez Kínának is komoly fejfájást okoz majd az oroszok számára – Mandiner.


A rendelkezések alapján a szoftverek esetében a korlátozások 2027-től, míg a hardverekre vonatkozóan 2030-tól lépnek életbe.

A magyarázat szerint ezek az intézkedések elengedhetetlenek ahhoz, hogy az Egyesült Államokat megvédjék a hálózatba kötött járműveinek ellátási láncát érő kínai és orosz nemzetbiztonsági fenyegetésektől. "A Biden-Harris-kormány elkötelezett amellett, hogy az amerikai autóipari ellátási láncok ellenállók és biztonságosak legyenek a külföldi ellenséges kiberfenyegetésekkel szemben" - írták a közleményben.

Az intézkedés komoly kihívások elé állítja az olyan amerikai vállalatokat, mint a Polestar, amely Dél-Karolinában gyárt, de a kínai Geely cég irányítása alatt működik. Ezen kívül a Waymo, amely a Google anyavállalatának, az Alphabetnek a része, önvezető autók fejlesztésére specializálódott, és tervei között szerepel, hogy a következő generációs járműveik a Kínából érkező Zeekr márka átdolgozott verziói lesznek. A Waymo azonban azt is fontolóra vette, hogy az eredeti kínai elektronikai alkatrészeket saját fejlesztésű rendszerekkel helyettesíti. A Biden-adminisztráció eddig a Kínából importált elektromos járművekre 100%-os vámtarifát alkalmazott, ezzel próbálva megvédeni az amerikai autóipart.

Donald Trump, aki január 20-án veszi át az elnöki tisztséget, mint Biden utódja, már jó ideje határozott fellépést ígér Kínával szemben. Elon Musk, a híres amerikai milliárdos és Trump tanácsadója - aki a kormányzati hatékonyságért felelős leendő társminiszter lesz - éles kritikát fogalmazott meg a bevezetett vámokkal kapcsolatban, mivel véleménye szerint ezek torzítják a piaci viszonyokat. A Tesla, amelynek jelentős gyára található Sanghajban, erősen támaszkodik a kínai piacra.

Related posts