A Netflix jelentős nyereségre tett szert az áremelés révén | ma7.sk

Az ünnepi szezonban a streaming-szolgáltatók forgalma általában megugrik, és úgy tűnik, hogy a piacvezető szereplőknek bőven van okuk az örömre.
Bár a Netflix az év végére már több mint 300 millió előfizetővel büszkélkedhet, és számos áremelést is végrehajtott világszerte, a cég gazdasági teljesítménye továbbra is megerősíti pozícióját a piacon. Az idei első negyedévben a vállalat nyeresége 24 százalékkal, 2,89 milliárd dollárra nőtt, míg a bevételek 12,5 százalékkal, összesen 10,5 milliárd dollárra emelkedtek. A nyilvánosságra hozott adatok szerint a kedvező eredmények mögött az előfizetésekből és a reklámbevételekből származó emelkedett bevételek, valamint a költségek bizonyos mértékű elhalasztása állt.
A Netflix az utóbbi időszakban végrehajtott áremeléseit azzal magyarázta, hogy folyamatosan gazdagítja tartalomkínálatát és új funkciókat vezet be, amelyek hozzáadott értéket képviselnek az előfizetők számára. A cég álláspontja szerint ezek a díjemelések elősegítik a jövőbeli beruházásokat és a szolgáltatás továbbfejlesztését.
Inkább arról volt szó, hogy a csomagok több háztartás általi használatának megnehezítése révén igyekeztek maximalizálni a bevételeiket.
A szolgáltató tavaly 41 millió új előfizetőt szerzett, így az év végére összesen 301,6 millióra nőtt az előfizetők száma. Azonban a cég bejelentette, hogy 2025 első negyedévétől kezdve nem fogja nyilvánosságra hozni az előfizetői adatokat; helyette a befektetők figyelmét a pénzügyi teljesítményre kívánja összpontosítani. Ezen kívül a Netflix bevezetett egy olcsóbb, reklámokkal támogatott előfizetési lehetőséget, amely a közlemény szerint az első negyedévben az új regisztrációk 55%-át tette ki azokban az országokban, ahol ez az opció elérhetővé vált.
Szlovákiában tavaly növekedtek at árak, a Basic csomagnál 7,99 euróról 9,49 euróra, a Standard csomagé 9,99 euróról 11,49 euróra, míg a Premium csomagé 11,99 euróról 13,99 euróra emelkedett. Az áremelés először az új előfizetőket érintette, a meglévő felhasználókat pedig a következő számlázási ciklusukban értesítette a Netflix a változásról.