Hamarosan 160 km/h sebességgel száguldozhatnak a vonatok Nyíregyháza és Debrecen között!
A fejlesztés révén javul a pálya terhelhetősége, és a vonatok sebessége is növekedhet. Így megkezdődhet a Nyíregyháza és Debrecen közötti vasútvonal felújítása.
A napokban elindul a Nyíregyháza-Debrecen vasútvonal rekonstrukciós munkáinak közbeszerzése. A mintegy 260 milliárd forintos beruházásból 202 milliárdot emészt fel a pályarekonstrukció, 60 milliárd pedig a biztonsági berendezésekre kell - közölte Tasó László közlekedésfejlesztésért felelős miniszteri biztos a 471-es út 1200 méteres debreceni szakaszának forgalomba helyezésekor - az eseményről a Világgazdaság számolt be.
Nyíregyháza és Debrecen közötti vasútvonal: a pálya terhelhetősége fokozódik.
A cikkből kiderül: a Záhonyt Budapesttel összekötő vasútvonal korszerűsítésével a pálya terhelhetősége húszezer tonna fölé emelkedik, azaz a mostanit nagyságrendekkel meghaladó szállítási igények kiszolgálására is alkalmas lesz. A beruházáshoz hozzátartozik a 471-es út Debrecenen belterületén lévő közúti kereszteződésének kiváltása aluljáróval, illetve a vasútvonal egyik városon belüli felüljárójának átépítése is. A vasúti rekonstrukció befejezése négy éven beül várható. A lap kérdésére a miniszteri biztos közölte: a 471-es út rekonstrukciója Szabolcs vármegyében is folytatódik, a közbeszerzést rövidesen kiírják.
A sebesség eléri a 160 kilométer/órás szintet.
Az október 17-i Közbeszerzési Értesítőben nyilvánosságra került a legújabb pályázati felhívás: az Építési és Közlekedési Minisztérium kivitelezőt keres a Debrecen-Nyíregyháza vasúti vonalszakasz biztosítóberendezésének fejlesztésére, beleértve a távközlési rendszerek és az ETCS2 (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) telepítését is. A projekt várható költségvetése 60,5 milliárd forint. A 100-as vonalszakaszon a nyertes pályázónak új elektronikus állomási biztosítóberendezéseket kell terveznie és megvalósítania, amelyek 65 váltót, valamint 75 Hz-es ütemezett állomási és vonali jelfeladást vezérelnek, összesen 47 kilométer hosszban, 5 állomáson.
A Debrecen és Nyíregyháza közötti vasúti vonalszakasz fejlesztésére vonatkozó felhívás is megjelent ebben a számban. A projekt becsült költsége 199,9 milliárd forint, és célja, hogy 94 kilométernyi vasúti vágányt újítsanak fel a 100-as vonalon. Jelenleg a vonalszakasz engedélyezett sebessége 120 kilométer/óra, de a nyertes pályázónak az a feladata, hogy a felújítás során lehetővé tegye a vonatok számára a 160 kilométer/órás sebességgel való közlekedést.





