A globális elektromos járművek piacán jelenleg izgalmas verseny zajlik: a legjobb öt szereplő közül három már kínai gyártó.

Huszonegy különböző gyártó alapos elemzésével készült el a rangsor.
A Nemzetközi Tiszta Közlekedési Tanács (ICCT) legújabb éves jelentése szerint a globális autóipar vezető szereplői egyre inkább érzik az elektromos átállás irányába gyakorolt nyomást. A változó piaci környezet és a fenntarthatósági követelmények hatására a legnagyobb gyártók számára sürgetővé vált, hogy gyorsabban reagáljanak az elektromos járművek iránti kereslet növekedésére.
A Tesla és a kínai BYD továbbra is a piaci élvonalban maradnak, mindkét vállalat "vezető" minősítést élvez, még ha a tavalyi pontszámaik nem is változtak. A BYD már több elektromos járművet értékesített, mint a Tesla, azonban a hatótáv és az energiafogyasztás szempontjából elmaradt, így az amerikai márka még mindig a verseny élén áll.
A kínai gyártók lendületesen hódítanak: a Geely és a Chery jelentős fejlődést mutatnak az előző évekhez viszonyítva, ráadásul a Geely már sikeresen megelőzte a BMW-t és a Mercedest is.
A 21 legnagyobb globális autógyártót vizsgáló rangsorban a japán és dél-koreai márkák - köztük a Honda, a Nissan, sőt most már a Hyundai-Kia is - lemaradóként szerepelnek, bár néhányuk (például a Tata vagy a Nissan) már próbál visszakapaszkodni. A villanyautó-eladások globálisan 2024-ben minden eddigi rekordot megdöntöttek, a személyautó-piacon már közel 20 százalékos az elektromos hajtású modellek aránya.
Ennek ellenére számos jelentős autógyártó, mint például a Ford, a Dacia, a Mini vagy a Volvo, 2024-re módosította vagy teljesen visszavonta a korábbi elektromos járművekre vonatkozó célkitűzéseit. A legfrissebb jelentések alapján a legtöbb cég nem emelte meg lényegesen az elektromos autók fejlesztésére szánt befektetéseit sem. Ugyanakkor az ICCT pozitív fejleményként említi, hogy egyre több gyártó átláthatóbbá teszi a zöld átállással kapcsolatos terveit és ellátási láncát – azonban jelenleg a kínai gyártók diktálják a tempót.