Ezek a tíz tehetséges fiatal filmes kerültek be az idei Inkubátor program döntőjébe.


Negyvenöt játékfilm- és négy dokumentumfilm terv érkezett be, míg az idén először meghirdetett animációs rövidfilm pályázatra hét alkotási ötlet került benyújtásra az NFI Inkubátor program keretében. Ez a kezdeményezés különösen fontos, mivel lehetőséget biztosít elsőfilmes rendezőknek arra, hogy megvalósítsák debütáló egész estés filmjeiket.

A szakmai előzsűri, melynek tagjai dr. Kollarik Tamás producer, Jung Zsuzsanna, az NFI forgalmazástámogatási igazgatója, Kriskó László rendező-producer, Szabó Csilla, az NFI forgatókönyv-fejlesztési vezetője és Kerek Béla animációs producer, kiválasztotta azt a tíz tehetséges alkotót, akik filmtervükkel részt vehetnek a fejlesztési szakasz következő eseményén, az őszi Pitch Fórumon.

Banovits Ottó - Odabent (mozifilm)

Egy válófélben lévő házaspár egy szobába zárva találja magát, amely 400 éve próbálja összetartani a válni készülő párokat.

Boros Panna - Ökölbe zárt álmok (tévé-dokumentumfilm)

A film Flóris László bokszedző csapatának világába kalauzol, bemutatva a fiatal sportolók mindennapi edzéseit és életútjának alakulását. Az elit és nevelőotthonos gyerekek tapasztalatai révén érzékelhetjük, milyen fontos szerepet játszik a sport az életükben, és hogy a ringben mindenkinek egyenlő esélyei vannak. E történetek által ráébredünk, hogy a boksz nem csupán a fizikai teljesítményről szól, hanem az önbizalom, a kitartás és a közösség erejéről is.

Budavári Balázs - Ébredők (mozifilm)

Ha valaki képes az álmait a saját tetszése szerint formálni, miért ne cserélné le az ébrenlétet az alvásra? Mi az, ami mégis visszatartja ettől a csábító lehetőségtől?

Csicskár Dávid: "Itt van Klára" – egy lebilincselő mozifilm, amely egy fiatal nő életének fordulópontjait és kihívásait követi nyomon. A történet középpontjában Klára áll, aki a mindennapi élet nehézségeivel küzd, miközben felfedezi önmagát és az igazi vágyait. A film érzelmekkel teli, tele van váratlan fordulatokkal, és bemutatja, hogyan találhatunk rá a boldogságra még a legnehezebb pillanatokban is. Klára karaktere inspiráló és hiteles, a nézők számára pedig egy olyan utazást kínál, amelyben mindenki felfedezheti saját életének Kláráját.

A nyugdíjas Péter minden napját azzal tölti, hogy szeretettel és odaadással gondoskodik demenciában szenvedő feleségéről, Kláráról. Az évek során ez a feladat fokozatosan kimerítette őt, mind testi, mind lelki szempontból. Amikor Péter végül elhatározza, hogy Klárának egy napközi otthont keres, hogy legalább néhány órára tehermentesíthesse magát, váratlanul felbukkan Andrea, aki régen eltűnt az életükből.

"Dóczé Péter - Az utolsó mohikánok" című mozifilm egy lenyűgöző és érzelmekkel teli alkotás, amely a népszerű regény adaptációja. A film középpontjában a hősies és kalandos történet áll, amely a mohikán törzs utolsó képviselőinek küzdelmét mutatja be a gyarmatosítók és az ellenséges törzsek világában. Dóczé Péter rendezése rendkívül gazdag látványvilággal és mély érzelmi töltettel rendelkezik, amely magával ragadja a nézőt. A karakterek fejlődése és a történet feszültsége izgalmas párbeszédekkel és drámai pillanatokkal van tele, így a film nemcsak szórakoztató, hanem elgondolkodtató is. Az utolsó mohikánok története a bátorság, a hűség és a kultúrák találkozásának mély üzenetét hordozza, ami még inkább aktuálissá teszi a modern közönség számára.

Egy felvidéki magyar diákokból álló osztály merész és kockázatos tervet szőtt azért, hogy lehetőségük nyíljon anyanyelvükön, magyar nyelven érettségizni.

Hevér Lóránt "Mikor hazudtam?" című tévéfilmje egy izgalmas és drámai alkotás, amely a hazugságok és az igazság labirintusában kalauzolja a nézőt. A film középpontjában álló karakterek bonyolult érzelmi világát és a titkokkal terhelt múltat bontogatja, miközben a nézők arra a kérdésre keresik a választ, hogy mikor mondták el utoljára az igazat. A történet feszültsége fokozódik, ahogy a szereplők életében egyre inkább összefonódnak a valóság és a hazugság szálai, megteremtve ezzel a drámai csúcspontokat. A rendezés és a színészi játék egyaránt kiemelkedő, így a film nem csupán egy szórakoztató élményt nyújt, hanem mélyebb gondolkodásra is ösztönöz a kommunikáció és az őszinteség fontosságáról.

Tasnádi István színművének feldolgozása egy különleges találkozásra invitálja a nézőt. A történet középpontjában egy multinacionális vállalat középkorú, tapasztalt vezetőnője és egy fiatal, ambiciózus kommunikációs szakember áll. A kezdetben csupán szakmai tréning keretein belül zajló interakció váratlanul mélyebb rétegeket tár fel, amikor felfedezik, hogy családi gyökereik összekapcsolják őket, és a múltjuk titkai még mindig hatással vannak jelenükre. A feszültség, a felfedezés és a megértés folyamata izgalmas utazásra viszi el a szereplőket, amelyben a személyes és a szakmai élet határvonalai elmosódnak.

Kotsis Gergely "Kill Boat" című mozifilmje egy izgalmas és feszültséggel teli utazásra invitálja a nézőket. A történet középpontjában egy rejtélyes vízi kaland áll, amely a barátság, a bátorság és a túlélés határait feszegeti. A film lebilincselő karaktereivel és váratlan fordulataival kihívások elé állítja a szereplőket, miközben a nézők is együtt izgulnak a hősök sorsáért. Kotsis Gergely mesterien vegyíti a feszültséget és a drámát, így a "Kill Boat" nem csupán egy akciófilm, hanem egy mélyebb emberi történet is. A különleges látványvilág és a magával ragadó zenei aláfestés pedig tovább fokozza az élményt, így a film minden szempontból emlékezetessé válik.

Egy fáradt adós, aki elvesztette minden reményét, egy megtört mester, aki már csak az árnyékát látja egykori önmagának, és egy végső fogadás, amely mindent megváltoztathat: amikor egy hajdani kenusnak döntenie kell a család, a bűn és a becsület határvonalán.

Simon Gergő - Odalent (tévéfilm)

A háború végén, amikor a világ sebei még frissen véreztek, egy bűntudattal terhelt igazságügyi orvosszakértő egy nyilasház mélyén megbújó bunkerben próbálja feltárni a múlt sötét titkait. Munkája során egy kislány, aki csodával határos módon túlélte a borzalmakat, lép be az életébe, és ezzel egy újabb kihívás elé állítja. Az igazság védelme nem csupán etikai kérdés, hanem egy élet-halál harc is, amelyben a múlt árnyai és a jövő reményei egyaránt feszülnek. A bunker falai között rejtett titkok és fájó emlékek bukkannak felszínre, miközben a gyermeki ártatlanság és a felnőtt világ kegyetlensége összetalálkozik.

"Szelestey Bianka - Ünnepek után" című tévéfilm egy érzelmekkel teli alkotás, amely a család, a hagyományok és az ünnepek utáni időszak kihívásait járja körül. A történet középpontjában egy fiatal nő áll, aki a karácsonyi ünnepek varázsának elmúltával próbálja megtalálni helyét a mindennapi életben. A film bemutatja, hogyan formálják a családi kapcsolatok és a múlt emlékei a jelenünket. A karakterek között feszültségek és kölcsönös megértés keresése zajlik, miközben a nézők betekintést nyernek az ünnepek utáni introspektív pillanatokba. A rendező, Szelestey Bianka, ügyesen egyensúlyoz a drámai és humoros elemek között, így a film nem csupán egy szívhez szóló történet, hanem egyben egyfajta tükör is, amelyben sokan magukra ismerhetnek. Az "Ünnepek után" a felnőtté válásról, az önfelfedezésről és a szeretet erejéről szól, miközben arra emlékeztet, hogy az igazi ünnep nem csupán a dátumokban rejlik, hanem a mindennapi pillanatokban is.

Emma mindig is a következetesség és a magabiztosság megtestesítője volt, akik a családja számára stabil támaszt nyújtott. Azonban egy váratlan pillanatban, amikor a lányának, a kilencéves kislányának, egy pornófilmhez való hozzáférését nem tudta megakadályozni, úgy érezte, hogy a talaj kicsúszik a lába alól. Az a fájdalmas tudat, hogy ő is jelen volt a történtek során, mélyen megrázta. Emma szembesült azzal a kihívással, ami minden szülőt próbára tesz: hogyan védheti meg gyermekét a világ zűrzavarában, miközben próbálja megőrizni a bizalmat és a nyílt kommunikációt.

Tőkés Anna Lívia "Végtelen keringő" című művében egy különleges animációs világot teremtenek meg, ahol a mozgás és az érzelmek szoros összefonódásban állnak. Az animáció egyfajta vizuális költészet, amely a végtelen ciklusokat és az élet keringőjét ábrázolja. A színek és formák dinamikus játéka, valamint a zene harmonikus összhangja révén nézők egy varázslatos utazásra indulhatnak, ahol minden egyes képkocka új felfedezéseket tartogat. Az alkotás nem csupán szórakoztat, hanem mélyebb gondolatokat is ébreszt a létezésről és a folyamatos változásról.

Képzelj el egy lenyűgöző animációt, ahol egy női figura táncolva bontogatja a korlátait. A háttérben egy diszfunkcionális közösség szürke, monoton spirálja látható, amely megpróbálja visszatartani őt. A nő azonban minden egyes mozdulatával egyre inkább kiszabadul a szürkeségből, színek és fények törnek elő a táncával, jelezve az átalakulását és az önállóságra való törekvését. A koreográfia szimbolizálja a belső harcot és a felszabadulást, ahogy a nő egyre magabiztosabban lép ki a közösség béklyóiból, és felfedezi saját erejét, egyediségét. Minden egyes lépésével új lehetőségek nyílnak meg előtte, míg a háttérben a diszfunkcionális világ fokozatosan elhalványul, és helyét a színes, vibráló élet veszi át.

Öt hónap áll rendelkezésre a kiválasztott alkotók számára, hogy megírják forgatókönyveiket, amelyeket az őszi Inkubátor Pitch Fórumon fognak bemutatni. A szakmai zsűri és a közönség közösen választja ki az öt nyertest, akik gyártási támogatásban részesülhetnek, amennyiben sikeres pályázatot nyújtanak be. A felkészüléshez a Nemzeti Filmintézet Fast Forward programjának workshopjai is értékes segítséget nyújtanak.

Az Inkubátor program keretében a kiválasztott filmtervek gyártásához jelentős anyagi támogatást kínál. A játékfilmek esetében ez akár 135 millió forintig terjedhet, míg a dokumentumfilmekhez 40 millió forintos támogatás érhető el. Ezen kívül, ha valaki rövid szerzői animációs filmet szeretne készíteni, akkor a támogatás mértéke maximum 20 millió forint lehet, amely a film hosszától és az alkalmazott animációs technikától függően változik.

A Nemzeti Filmintézet 2015-ben elindított Inkubátor programjának célja a magyar film új hangjainak, friss tehetségeinek és időszerű témák feldolgozásának támogatása. A program alapelve, hogy az NFI a mozifilmekhez képest jóval kisebb költségvetést biztosít a nyertes produkcióknak, így az alkotói kreativitásnak különösen hangsúlyos szerepe van.

Related posts