Elektromos autók: a német gazdasági miniszter egy innovatív keresletösztönző javaslattal rukkolt elő, amely új lendületet adhat az elektromobilitás népszerűsítésének.
Robert Habeck friss koncepciókkal kívánja fellendíteni a német autópiacot, ami egyben hozzájárulna a nemzet gazdasági növekedéséhez is. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy ez a lépés már a közelgő előre hozott választások kampányának részeként is értelmezhető.
Hónapok óta a Volkswagen válsága foglalkoztatja Németországot, hiszen a vállalat vezetősége a költséghatékonyság érdekében üzemek bezárására és jelentős létszámleépítésekre készül. A hét közepén a Ford németországi gondjai miatt a bajor gyárban még a kancellár, Olaf Scholz is kampányolt az elektromos autók népszerűsítése érdekében. Legutóbb pedig a gazdasági miniszter, Robert Habeck, aki a zöldpárti politikát képviseli, új javaslatokkal állt elő az elektromos járművek iránti kereslet fellendítésére.
A feltételezések szerint Habeck nem csupán gazdasági miniszterként, hanem pártja kancellárjelöltjeként lépett a német média elé a közelmúltban, bemutatva egy rendkívülinek ítélt javaslatot. Mint a három éve hivatalban lévő miniszter, már korábban is megfogalmazhatta volna ezt a kezdeményezést, azonban a február végi választásokra való felkészülés jegyében most kapta meg azt az egyedülálló lehetőséget, hogy nyilvánosan is megossza elképzeléseit.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint a német autóipar támogatása érdekében arra tett javaslatot, hogy töltési, továbbá adókedvezményekkel ösztönözzék az elektromos autók vásárlását. A javaslat lényege, hogy a tulajdonosok 1000 eurós "töltési hitelt" kapnának autóik nyilvános állomásokon történő feltöltésére. A Habeck által vezetett gazdasági és klímaügyi minisztérium közleménye szerint ez egyaránt vonatkozna új és használt elektromos autók vásárlására.
A hitelt az állam finanszírozná,
Alakítsuk át a szöveget egyedi stílusban: Ahogyan az előbb említett adókedvezmény-rendszer is mutatja, ez a javasolt struktúra kifejezetten az alacsony és közepes jövedelmű vásárlókra irányulna. A vásárlók számára lehetőség nyílna arra, hogy a beszerzési költségek egy meghatározott százalékát levonják az adójukból, ezzel elősegítve a pénzügyi terheik enyhítését.
Az elektromos autók vásárlásának előmozdítása érdekében a "Habeck-minisztérium" az alacsony jövedelmű vásárlók esetében olyan alternatívákat is talonban tart, mint a "szociális lízingmodell". Sajtóértesülés szerint a Habeck-javaslat a használt autók vásárlóit ösztönözné továbbá azzal is, hogy száz euróval támogatnák a akkumulátorok hivatalos ellenőrzését, így a potenciális vásárló bizonyosságot szerezhet az általa vásárolni kívánt használt elektromos autó akkumulátorának állapotáról, ezáltal pedig a jármű értékéről is.
Jelenleg csupán egy előzetes javaslatról van szó. A hivatalban lévő szociáldemokrata-zöldpárti kisebbségi koalíciónak már csak kevesebb mint két hónap áll rendelkezésére az indítvány megszavaztatására. Ez talán magyarázatot ad arra is, hogy a javasolt állami támogatások időtartamát a hivatkozott források szerint az indítvány nem rögzítette; csupán annyit tudhattunk meg, hogy "bizonyos ideig" tervezték a támogatásokat a minisztériumi dokumentumban.