Vajon a hagyományos oktatási módszerek kora lejárt? E kérdés körül folytatott élénk eszmecsere zajlott az MCC-ben, ahol a résztvevők különböző nézőpontokat osztottak meg. Fedezd fel a vitát a galériánkban!


Jórészt fiatalok, diákok voltak hallgatói a beszélgetésnek az MCC szekszárdi képzési központjában. Most a klasszikus oktatás és a digitális korszak kapcsolata volt közbeszéd tárgya.

A digitális korszakban, amelyben élünk, életünk hihetetlen gyorsasággal változik. Mark Bauerlein, amerikai emeritus professzor és a First Things szerkesztője, egy érdekes párbeszéd során osztotta meg gondolatait arról, hogy a hagyományos oktatási módszerek milyen fontos szerepet játszanak a mai iskolákban. E beszélgetés során Thibauld Gibelin, francia történész és politológus, aki az MCC vendégoktatója, tette fel a provokatív kérdéseit, melyek a klasszikus oktatás értékére világítottak rá egy olyan világban, ahol a technológia folyamatosan átalakítja mindennapi életünket.

Mit gondol az MCC vendégoktatója és egy amerikai professzor az oktatás jövőjéről?

A First Things egy kiemelkedő amerikai folyóirat, amely a vallás és a közélet összefonódását vizsgálja. A konzervatív perspektívából közelíti meg a témákat, és rendszeresen elemzi a korunk politikai, kulturális és oktatási kihívásait, teológiai és etikai szempontok figyelembevételével.

- Erről jobb lenne, ha nem is kellene beszélnünk, mert minden oktatásnak klasszikus oktatásnak kellene lennie, úgy, ahogy az régen volt - kezdte a professzor. - Csak később, a huszadik század közepén jöttek a progresszívok, akik azt mondták, hogy nem igazán kell tanulmányoznunk a múltat, nem kell elismernünk annyi tekintélyt, az iskolában, az osztályteremben, az oktatás központjába, inkább a gyermekek, a fiatalok mentalitását kellene állítani, azt formálva felkészíteni őket egy progresszív jövőre.

- A progresszív pedagógusok hibát követnek el - folytatta -, amikor úgy érzik, hogy a 21. században a régi módszerek elavultak. Azok a módszerek olyan tevékenységeket is magukban foglalnak, mint a nagyszerű versek, beszédek, monológok, s ezek memorizálása és felolvasása a színdarabokban. Szörnyű az a gondolat, hogy ez csak egy régimódi mechanikus eljárás, amely nem értékeli minden egyes fiatal független individualitását. Aki ezt vallja, nem értékeli, hogy az ilyen gyakorlat mit tesz a fiatal elmével. Mert akár 1914-et, akár 2025-öt írunk, ezek a klasszikus feladatok pozitív dolgokat hordoznak magukban, és azok az előnyök, amelyek ezen feladatok elvégzésével járnak, egyetemesek - mondta a professzor.

Szóba került az AI, a mesterséges intelligencia. - Attól én távol tartom magam - ismerte el Mark Bauerlein. Nézete szerint azért nem kell az oktatásban beszélni mindezekről, mert öt vagy tíz év múlva az AI teljesen más lesz, mint most. Ha elkezdenék a tantervet és a pedagógiát a mesterséges intelligenciához igazítani, a tanárok mindig lemaradnának, és nem tudnák utolérni az AI innovációját, hisz az minden évben változik.

Related posts