BBVA mobilbankja a Blue 2.0 révén forradalmasítja a pénzügyi szolgáltatásokat, az AI-alapú innovációk segítségével. A FinTechRadar bemutatja, hogyan formálja át ez az új megoldás a banki élményt, és milyen előnyöket kínál a felhasználóknak a digitális vil

A BBVA új szintre emelte Blue mobilasszisztensét a mesterséges intelligencia segítségével, így a felhasználók már számos banki tranzakciót könnyedén intézhetnek. Emellett a Blue személyre szabott pénzügyi tanácsokkal is segíti az ügyfeleket, hogy még tudatosabb döntéseket hozhassanak a pénzügyeik terén.
A spanyol BBVA bank 2024 februárjában bemutatta mobilalkalmazásának továbbfejlesztett verzióját, amelyben a Blue nevű mesterséges intelligencia alapú asszisztens új funkciókkal bővült. Ez az első generatív AI megoldás, amely Spanyolországban lehetővé teszi a számla- és kártyaműveletek lebonyolítását. Az alkalmazás immár több mint 150 különböző tranzakciót és lekérdezést képes kezelni. A Blue mellett egy innovatív AI-alapú pénzügyi tanácsadó is debütált, amely személyre szabott ajánlásokkal segíti a felhasználókat pénzügyeik optimalizálásában. Ráadásul a BBVA bankfiókjaiban is alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, hogy támogassák az ügyintézők munkáját.
A BBVA február 20-án vezette be frissített mobilalkalmazásában az újgenerációs Blue asszisztenst, amely nemcsak természetes nyelven képes kommunikálni, de aktívan el is végez számla- és kártyaműveleteket - például egyenleglekérdezést, utalást vagy kártyaletiltást. Az asszisztens akár egyetlen beszélgetés során több lépéses ügyintézést is végigvisz, úgy, hogy közben megőrzi a kontextust, és gördülékenyen kezeli a folyamatokat. A Blue generatív mesterséges intelligenciára épül, célja pedig egy emberközelibb, intuitívabb és személyre szabottabb ügyfélélmény megteremtése. Már induláskor képes volt mintegy 150 különböző tranzakció kezelésére és több mint 3000 kérdés megválaszolására.
A BBVA innovatív AI Factory csapatának által kifejlesztett Blue asszisztens nem csupán válaszol a felmerülő kérdésekre, hanem képes megérteni a felhasználók szándékait és szokásait is. A korábbi interakciók alapján személyre szabott válaszokat ad, így például egy rendszeres hitelkártya-használó számára eltérő tanácsokat nyújt, mint annak, aki inkább a spórolásra fókuszál. A Blue különösen ügyesen kezeli a témák közötti váltásokat: ha a beszélgetés más irányba kanyarodik, nem veszti el a fonalat, és később könnyedén visszatér az eredeti kérdéshez. Az ügyfelek bármikor dönthetnek úgy, hogy élő ügyintézőre váltanak, megszakítva ezzel a digitális interakciót.
A Blue egyik különlegessége, hogy kizárólag banki ügyintézéssel foglalkozik, így magasabb szintű adatbiztonságot és megfelelőséget garantál. A válaszai a BBVA jogi és reputációs keretei között maradnak, és az ügyfelek személyes adatait csak az aktív beszélgetés során használja fel - azokat nem tárolja, és más célra nem hasznosítja.
A Blue mellett a BBVA bemutatott egy újabb innovatív mesterséges intelligencia-alapú asszisztenst: a pénzügyi edzőt. Ez a friss funkció alapos elemzéseket végez az ügyfél bevételeiről, kiadásairól, hiteleiről és megtakarításairól, majd személyre szabott ajánlásokat kínál a pénzügyi helyzet optimalizálására. A felhasználóknak lehetőségük van arra, hogy döntsenek az ajánlott megtakarítási célok vagy költségcsökkentési stratégiák elfogadásáról. Az ajánlások különböző kategóriákra is kiterjedhetnek, például tippeket adva a szórakozási kiadások mérséklésére vagy arra, hogyan lehet hatékonyabban félretenni utazási célokra.