A Pirelli a versenyek izgalmának fokozása érdekében újra a puhább gumikra állít át - ezen a helyszínen mutatkoznak be először.

Az Imolai Nagydíj keretein belül bemutatkozik a Pirelli legújabb gumikeveréke, a C6, amely a valaha készült leglágyabb opcióként lép színre.
A Forma-1-es gumiszállító, a Pirelli, egy izgalmas "kísérletet" tervez, melynek célja, hogy megakadályozza a Japán Nagydíjhoz hasonló versenyek megismétlődését, ahol a verseny szinte teljes egészében egy helyben álló, előzés nélküli menetelés volt. Az idei Suzuka pálya újraaszfaltozása, a kemény keverékű gumik és az egyre gyorsabb autók kombinációja ugyanis nagy sebességeket eredményezett, viszont az előzések számát jelentősen csökkentette. A Pirelli célja, hogy olyan megoldásokat találjon, amelyek izgalmasabbá és dinamikusabbá teszik a versenyeket, elkerülve a monoton futamokat.
A keményebb gumikat ezen a hétvégén Bahreinben is használják, de ott teljesen más a helyzet - a magasabb hőmérséklet és a gumik kopása fontos tényező lesz a versenyen.
A legfrissebb sajtóértesülések alapján a Pirelli a közelgő versenyek során újraértelmezheti a gumiabroncs-kínálatát. A csapatok számára puhább, gyorsabban kopó gumikat biztosítanak, hogy fokozzák az izgalmakat és az előzéseket a versenypályán. A hírek szerint ez a "kísérleti" program Miami és Imola versenyein fog megvalósulni, ahol a puhább keverékek mellett az olasz pályán a szuperpuha C6-os gumik is szerepet kapnak.
A Pirelli szerdán hivatalosan is megerősítette ezt az új irányvonalat, melynek értelmében az Emilia-romagnai Nagydíjon már az extrém lágy keverék is ott lesznek a kínálatban. Ez pedig azt is jelenti, hogy ez a keverék gyorsabban fog elkopni, amely több kiállást, és talán több izgalmat is magával hoz.