A nagy kérdés: vajon mennyire bírja a tempót az egykilenc TDI Golf az Autobahnon? -- Totalcar
Mindenki tisztában van vele, hogy az 1,9 literes TDI motor a motorgyártás igazi ékköve, és egy kis tuninggal olyan erőre kaphat, hogy az RS6-nak alig marad más választása, mint bambán hátra dőlni a fekete felhők között. Persze ez a megfogalmazás inkább költői túlzás, de az tény, hogy a legtöbb egykilences valóban lenyűgözően sikerült.
A Top Speed Germany YouTube-csatorna legújabb videójában egy izgalmas és egyszerű kérdést tettek fel: mi is a végsebessége egy négyes Golfnak, amely gyári állapotú, és egy 1.9-es dízelmotorral van felszerelve? A tesztalany egy 2002-es évjáratú, kiváló állapotú Golf volt, amelyet az ARL motorkódú TDI motor hajtott, teljesítménye pedig 150 lóerő és 320 Nm nyomaték. A csapat ezt a megbízható és erőteljes modellt vette célkeresztbe, hogy kiderítsék, mire képes a legendás Golf a gyári specifikációk mellett.
Jellemző, hogy noha az autó kívülről és belülről is újszerű benyomást kelt, a kilométeróra mégis becsületesen pörgött: 23 év alatt több mint 330 ezer kilométert futott. Egy ilyen TDI esetében ez azt jelenti, hogy alaposan bejáratták. A teljesítmény is ezt tükrözi, hiszen a motor szinte kifogástalan formában van: a 200 km/h sebesség nem okozott neki gondot, és utána sem merült le. Így hát bőven akadt helye a német autópálya belső sávjában.
Mivel a műszer analóg, hajszálpontos adatot nem látunk, de az biztos, hogy valahol 230 km/h fölött alakult a végsebesség. Ránézésre 233 km/h a tippem. Ez még akkor is nagyon derék egy bő húszéves, dízel Golftól, ha beleszámoljuk, hogy valamennyit biztosan csal az óra.





