A köztévé elkészítette a saját Heti Hetes verzióját, hogy a nyugdíjas nézők is könnyedén megértsék, milyen is az a flesselős vájb.


A "Azt beszélik" címmel debütált a köztévé legújabb beszélgetős műsora. A vasárnaponként jelentkező program hivatalos bemutatása szerint egy "szórakoztató talkshow"-ról van szó, amely a hét legfontosabb és legérdekesebb közösségi média tartalmait veszi górcső alá. A műsor állandó házigazdája Mészáros Ibolya, aki a köztévé bemondójaként ismert, de a nézők számára egy ismeretlen színészként lép színpadra. A szakmai háttérért pedig F. Takács István pszichológus felel, aki az első két epizódban nem volt jelen, így kérdéses, hogy a jövőben mennyire aktívan vesz részt a műsorban.

A műsor lényegét és közönségét az M1 szeptember 29-i reggeli híradójában igyekeztek világosan bemutatni. A műsorvezető kiemelt figyelmet fordított a mondandója érthetőségére, így gondosan és érthetően olvasta fel a következő mondatot, hogy minden tévé előtt ülő nyugdíjas számára világos legyen:

"Ha néha túlságosan belemerülsz az influenszerek követésébe, és ez néha izgalmas, de a legtöbbször csak elviszi a hangulatod, és inkább más tartalomra vágysz a hírfolyamodban, akkor érdemes megpihenni a Duna képernyője előtt!"

Ezzel a megoldással olyan atmoszférát tudtunk kialakítani, amely tökéletesen visszaadja annak a 1966-os felvételnek a hangulatát, amelyen Krencsey Marianne és Körmendi János a fiatalok által használt szleng kifejezéseit tárták fel.

De amikor a híradóban azon mulattak, hogy a vájbos flesselős mondatból senki sem ért semmit, senki sem sejtette, hogy a szórakoztatónak szánt talkshow-nak is hasonló hangulata lesz. A célja valószínűleg az volt, hogy rácsodálkoztassák a néniket, micsoda különös világ ez az internet, ami szinte csak MEGHÖKKENTŐ TARTALMÚ videókból áll, amelyeket ezek a látszólag haszontalan, életképtelen fiatalok készítenek, bezzeg az én időmben!

"Mindenkinek szól ez a műsor majd. Igazából az a célunk vele, hogy olyan, interneten megjelenő hírekkel, videókkal foglalkozzunk, amik felborzolják a kedélyeket manapság (...) és minél egyszerűbb nyelven, mindenki számára elérhetően, jókedélyűen beszélgetünk róla" - mondta Mészáros Ibolya, aki aztán a műsorban úgy dobta be vendégei elé a "legvadabb Guinness-rekordokat" a leghosszabb bajuszról, a leghosszabb körmökről, a legnagyobb hamburgerről és a legnagyobb pizzáról, mintha újra 1992-ben lennénk, és a Friderikusz Show-t néznénk.

De nagyon előreszaladtunk, kezdjük az elejéről, mert már a műsor kezdetén nagyon izgalmas képsorokat láthattunk: Mészáros Ibolya először beszállt egy liftbe a köztévé épületében, ahol lelkesen mesélt az internetről a gyanútlan és egyáltalán nem lelkes kollégáknak, majd a lift átváltozott AI-liftté, ami a stúdióba vitte őt, ahol AI-közönség tombolt.

Az AI-lift ezután eltűnt, de a mesterséges intelligencia által megteremtett LED-falakra varázsolt közönség továbbra is ott maradt. Így hát, aki már unja a sitcomok alatt hallható műnevetést, az az "Azt beszélik" című műsor alatt a haját tépkedheti, hiszen itt nem csupán műnevetés, hanem műtaps, műfejfogás, műujjongás, műcsodálkozás és műörvendés is hallható. Más szóval:

A műközönség egy órán át, amíg a műsor tart, kitartóan tapsol, ujjong, hahotázik vagy fogja a fejét, miközben Mészáros Ibolya vendégei rácsodálkoznak az internetes videókra. A csodálkozók az első adásban Náray Erika színész, Pásztor Anna énekesnő, Nagy Sándor színész és Kovács Áron műsorvezető voltak, a második adásban ezek közül Pásztor Anna maradt, mellé a Viva tévéről ismert Zola (Ujvári Zoltán Szilveszter), Janza Kata és Harsányi Levente ültek.

Az első adás úgy kezdődött, hogy a műsorvezetők hitetlenkedve meséltek egy elképesztő esetről: 29 millió ember nézte meg azt a videót, amelyben egy gyümölcsfóbiás ananászt majszol. Ezt követően Náray Erika megosztott egy elképesztő élményt, amikor a családjával egy hokedli tetején egyensúlyoztak, mert megijedtek egy egértől. Náray Erika egyébként a nézőknél is lelkesebben élvezte a műsort, különösen a fergeteges anekdotákon nevetett, például azon, hogyan lesz egy férfi nadrágja csillámporos, és hogy ez milyen mulatságos félreértésekhez vezethet. De a többiek is beleadtak apait-anyait: Nagy Sándor, a közönség nagy örömére, a gyümölcsfóbiás videó után kijelentette, hogy "ezek a dolgok csak Amerikában történnek", utalva arra, hogy ott mindenki kicsit bolondos.

Az egyik véletlenszerű és látszólag teljesen érdektelen hülyevideó után Mészáros Ibolya rákérdezett, hogy honnan van időnk ilyenekre. Teljesen jogosan tette fel a kérdést, mert magamban én is elgondolkodtam azon, hogy neki hogyan jut ideje ilyen műsorok gyártására. Ráadásul azon is merengtem, hogy miért pazaroltam el annyi értékes időt az életemből és a munkaidőmből arra, hogy ezt a videót megnézzem.

Szerencsére ezután elhagyta a száját a mondat, hogy "a TikTokon most hatalmas népszerűségnek örvend az időutazás, és van egy férfi, akinek 1,3 millió követője van, és éppen arról számol be, hogy sikerült visszautaznia 1998-ba." Ekkor Pásztor Anna végre lehetőséget kapott, hogy kifejezze:

Állítólag a létezésünk sokkal bonyolultabb, mint ahogy azt általában gondolnánk, és a párhuzamos életsíkok elmélete izgalmas lehetőségeket rejt magában. Az én elképzelésem az, hogy ezek az univerzumok nem csupán úgy működnek, hogy egy-egy ember egy adott helyen és időben megszületik és ott is marad. Sokkal inkább arról van szó, hogy az életünk során nap mint nap több milliárd döntést hozunk, és ezek a döntések valójában új valóságokat teremtenek. Képzeljük el, hogy ha az emberiség együttesen úgy határozna, hogy elkerüli a harmadik világháborút, akkor ezzel egy olyan alternatív jövőt teremthetne, ahol a világ megmarad és fejlődhet. Ugyanakkor létezik egy másik lehetőség is, ahol a háború bekövetkezik, és ez a forgatókönyv szintén valóságként létezik. Minden egyes döntés, mint egy elágazás az úton, új életeket és lehetőségeket nyit meg előttünk, és ez a dinamika képes formálni a jövőnket is.

Ezután Náray Erika folytatta az asszonysutyorgós hangulatot azzal, hogy elmesélte, egyszer elment asztrológushoz, aki azt mondta neki, hogy ez már a negyedik élete, és az előző háromban Oroszországban élt, méghozzá Szentpéterváron. "Ami azért vicces, mert én négyszer nyertem orosz szép kiejtési versenyt a gimnáziumban, és minden alkalommal elmondták, hogy leningrádi az akcentusom" - mondta Náray, majd ezt a sztorit azzal folytatta, hogy ezt a történetet elmesélte a lányának, aki erre azt válaszolta, "ő már nagyon sokszor volt itt, de többet nem fog jönni, ez az utolsó".

Nagy Sándor is lelkesen csatlakozott ehhez a diskurzushoz, és megosztotta a gondolatait arról, hogy "vannak gyerekek, akik teljesen tisztán emlékeznek az előző életükre". Elmondta, hogy "tényleg arról van szó, hogy ő ott élt, az anyukája pedig így nézett ki, és nem tudom, micsoda mesés dolgok, aztán jön egy pszichológus, aki mutogat neki rengeteg képet, hogy na, ki volt az apukád, és ő rávágja, hogy ő, aztán ki volt az anyukád, és újra csak ő, és hogy hol laktatok, ezen és ezen az utcán. És elgondolkodtató, hogy egy négyéves gyerek, aki még sosem hagyta el a szomszédságát, hirtelen elvezeti őket oda, ahol az a férfi és az a nő ott áll. Lehet, hogy hiszünk benne vagy sem, de szerintem ez egy eléggé figyelemre méltó dolog."

Ezen az izgalmas ponton sajnos véget ért az első adás, de a második még jobban indult. A liftben - még a valódiban, nem az AI-generált verzióban - Mészáros Ibolya megörült két random huszonévesnek: "Végre, fiatalok! Tudjátok, mi az, hogy FOMO?"

Igen, ezt a kérdést tette fel aztán a vendégeinek is, hogy kiderüljön, a nagyon laza vivatévés Zolának ezt ki kellett gugliznia, de legalább azt is megtudhattuk, hogy Pásztor Anna már nem hisz el mindent az internetnek, inkább mindenről megkérdezi a ChatGPT-t.

Aztán megnéztünk egy videót, amelyben Mészáros narrálása révén tudhattuk meg, hogy Venezuelában egy különös rendelet értelmében október elsején kezdetét vette a karácsonyi időszak. Az elnök döntése mögött az áll, hogy a súlyos élelmiszer- és gyógyszerhiány miatt a mindennapok egyre nehezebbé váltak, így a korai ünnepléssel próbálják felvidítani az embereket és kicsalogatni őket az utcákra.

Vivatévé Zola megállapítása szerint "lehet, hogy valóban igazuk van, hiszen valamit kompenzálnak", míg Janza Kata színésznő is kifejezte véleményét, hozzátéve: "A riportban elhangzott, hogy a közhangulat olyan, hogy szükséges egy kis felpezsdítés... szerintem ez egy elfogadható magyarázat, és ilyen helyzetekben az ember könnyebben megérti, nem igaz?"

Ezután kötelező volt végighallgatni Harsányi Levente karácsonyi dalát, amelyet soha nem adtak ki, valamint egy érdekes anekdotát Janza Katától. A történetben arról mesélt, hogy gyermekei apja, Pintér Tenya Tibor, véletlenül egy egész bonbonos doboznyi pénzt ajándékozott valakinek. Az eset olyan szórakoztató volt, hogy még a bulvárlapok is lecsaptak rá, és megírták a szürreális eseményt.

Utóbbi láttán végre én is megértettem, hogy ennek a műsornak sanszosan annyi a lényege, hogy utána a bulvárlapok le tudjanak hozni belőle úgynevezett kis színeseket, illetve hogy megmutassák, azzal is lehet érvényesülni, hogy egy egyórás műsorban ötször megnyomsz egy gombot, hogy elinduljon egy-egy videó.

Related posts